1 Şubat 2009 Pazar

Tarsus'un Sosyal Yapısı

D.İ.E 2000 Yılı Genel Nüfus sayımının verilerine göre, Tarsus'ta 45 mahallede 48339 tane hane halkı ve 216 382 kişi yaşamaktadır.
Tarsus'un hane halkı büyüklüğü 4.5 tir. Tarsus'un hane halkı büyüklüğü Mersin İli ortalamasıdır.
Mersin İli genelinde hane halkının %68'i kendi evinde oturmaktadır. Kendi evinde oturan hane halklarının oranı İl Merkezlerinde %59'u İlçe merkezlerinde %64 iken köylerde bu oran %80'e yükselmektedir.
Tarsus İlçe merkezinde okur yazar oranı %87'dir.

Mersin İl itibarıyla ve Tarsus'ta eğitim hizmetleri oldukça gelişmiştir. Kentin ekonomik bakımdan gelişmişliği ve nitelikli iş gücü gereksiniminin yüksek oluşu eğitim hizmetin düzeyini yükselten başlıca etmendir.
Tarsus İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün Web sayfasından alınan bilgilere göre, Tarsus'ta 48 adet merkezi ilköğretim kurumu, 23 adet lise, 5 adet meslek lisesi, 4 adet çok programlı lise bulunmaktadır.




Mersin Ünversitesine bağlı olarak kurulan Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi ve

İletişim Teknojileri Yüksekokulu

Teknik Eğitim Fakültesi Bölümleri

Makine Eğitimi Bölümü

Tasarım ve konstrüksiyon Eğitimi Ana bilim dalı

Otomativ Öğretmenliği Eğitimi Ana bilim dalı

Eğitim Bilimleri Bölümü

Elektrik Eğitimi,Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü

Bilgisayar Eğitimi Ana Bilim Dalı

Bilgisayar Eğitimi Ana Bilim Dalı (İkinci Öğretim)

Elektronik Eğitimi Ana Bilim Dalı

Telekominasyon Eğitimi Ana Bilim Dalı

Kontarol Eğitimi Ana Bilim Dalı

Tarsus'ta 03.07.1992 tarih ve 3837 sayılı kanun ile Mersin Üniversitesine bağlı Meslek Yüksek Okulu İktisadi ve İdari Programlar Bölümü ve Teknik Programlar Bölümü bulunmaktadır.
İktisadi ve İdari programlar Bölümü
Büro Yönetimi ve sekreterlik
Pazarlama
Teknik Programlar Bölümü
Bilgisayar Programcılığı
Moda - Konfeksiyon
Tekstil

Kaynak

Mersin Üniversitesi web sayfası
İl genelinde Belediyede sağlık düzeyi ekonomik gelişmişliğe paralel gelişmiş değildir. Yetersiz olan sağlık hizmetleri genelde l içinde Mersin ve Tarsus'ta odaklaşmıştır. İlde sağlık yatırımları 1970'ten sonra yaygınlaşmasına rağmen aslında ülke genelinde olduğu gibi yeterli düzeye gelmemiştir.

Kentte ayakta tedavi kurumları olan sağlık ocakları Kızılay ve Dispanserlerin dışında iki devlet bir özel hastane hizmet vermektedir.
Bunlar Tarsus Devlet Hastanesi ve 70.Yıl Hastanesi Devlet elinde olup Ömer Sayar Hastanesi ise özeldir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

tarsus

tarsus
Tarsuslu ne arasa, Tarsusta ne varsa